2012. március 23., péntek

Zöldségleves grízgaluskával


Hozzávalók: 1 zöldségcsomag, kevés olaj, só, bors, víz (vagy húslé), leheletnyi petrezselyemzöld

Gy. m: A zöldséget sóval, olajon megpárolom. Amikor puhára párolódott, felöntöm vízzel (vagy húslével), borsot őrölök rá. Miután felfő grizgaluskát (vagy vékony laskát) főzök bele. A grízgaluskával egyszerre apró krumplikockákat is lehet belefőzni. A legvégén szoktam kevés apróra vágott petrezselyemzöldet belekavarni.

Grízgaluska:
Hozzávalók: 2 tojás, só, 14-16 teáskanál gríz (búzadara), kevés olaj
Gy. m: Én a galuskát keményen szeretem (annyira keményen, hogy futkorásszon a kanál alatt amikor el akarom vágni), ezért a 2 tojáshoz van amikor 16-17 púpos teáskanál grízt teszek. A 14 tk grízzel puha galuskák lesznek (igazából ki kell kísérletezni a kedvencet, mert függ a gríztől, tojás méretétől stb).
Szóval, felverem a tojást kis sóval és kis olajjal. Hozzákavarok 14 púpozott kávéskanál grízt. 10-15 percig állni hagyom (a gríz felvesz a tojás nedvességéből), majd kávéskanállal a lassan fövő levesbe szaggatom. Minden galuskát megfordítok, majd hideg vízzel megijesztem”, vagyis meglocsolom. Lassan tovább főzöm, amíg a galuskák megnőnek és megfőnek.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Kisildi írta...

Igen, a grízgaluska csak gyakorlat kérdése. Én lágyabban szeretem, de van a mikor olyan futkorászosra sikerül.

Keress, hogy találj ;)

Google