2010. március 14., vasárnap

Rakott brokkoli


Hozzávalók: 1 fej brokkoli, 1-1,5 dl tej, reszelt sajt, 3 evőkanál tejföl, 1 evőkanál liszt, diónyi vaj, szerecsendió, bazsalikom, só, bors, 4 cikk fokhagyma

Gyártás menete: a brokkolit nagyobb rózsáira szedtem, lepucoltam a törzset és karikákra szeleteltem, megmostam. Forráztam (a törzskarikákat 12 percig, rózsákat 6 percig) majd leszűrtem és hűlni hagytam. Közben egy edénykében a vajat felolvasztottam, belekevertem a 4 cikk tört fokhagymát, bele a lisztet is és rántásféleséget gyártottam belőle, kis adagonként hozzákevertem a tejet és kavargattam lassú tűz fölött addig míg fogpasztaállagú lett, kikapcsoltam a tüzet és 3 nagy evőkanál tejpölet kevertem el benne. 1-1 csipetnyi szerecsendióval, bazsalikommal, sóval, borssal ízesítettem.Egy hőálló tál aljába kevés olivaolajat öntöttem, majd a tál alját jó alaposan megszórtam reszelt sajttal, elhelyeztem ezen az addig már kihűlt brokkolirózsákat és karikákat. Levesmerővel egyenletesen rápakoltam a főtt tejföles öntetet, majd újra megszórtam bőven sajttal és sütőben pirosra sütöttem.
Elvártam volna tőle, hogy összeálljon (úgy láttam képen), de nem úgy alakult és már nem is baj mert az íze az mmmmm leírhatatlan (csirkevirslivel ettük) :)

UI: miután meghült kockára vágható lett :)

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Andi írta...

Hú, erre vágytam. Meg van a holnapi ebéd! Köszi. :-)

Corina Ureche írta...

Chiar urmaream sa vad cand mai postezi...ce postezi. E super reteta, usor de facut. Delicioasa nici nu mai zic!!!

Keress, hogy találj ;)

Google